BU BLOGDA ARA

13 Haziran 2016 Pazartesi

Kusursuz Ten Makyajının 7 Altın Kuralı

Bir makyaj gurusu kesinlikle değilim, kabul ediyorum ama uzunca bir zamandır da kendime yakışan kusursuz ten makyajını yapabildiğimi düşünüyorum. Bu süreçte kendi adıma çok şey öğrendim ve ilerleme kaydettim.Benim gibi sıfırdan başlayıp, basit ama etkili 'imza' makyajını yapmak isteyenlere küçük tüyolar vermek istiyorum.O zaman başlayalım!




1.Temiz ve Taze Bir Cilt; Kusursuz ten makyajı yapmanın ilk ve en önemli kuralı cildin pürüzsüz olması.Pürüzsüz derken kusurlardan bahsetmiyorum.İyi temizlenmiş ve nemlendirilmiş, bakımlı bir cildi kastediyorum.Eğer cildinize gereken özeni göstermiyorsanız en iyi ve pahalı ürünleri de kullansanız sonuç yeterince tatmin etmez.





Akşam yatmadan önce uygun temizleyiciyle cilt temizliğinizi yapıp, cildinize ihtiyacı olan nemi verdiğinizde sabah ışıl ışıl ve dinlenmiş bir ciltle uyanırsınız. Ben temizleyicimi sık değiştiriyor
(blogger olmanın kaçınılmaz sonucu) olsam da pilli yüz temizleme cihazımla her akşam mutlaka cildimi temizliyorum.Bu temizleme esnasında fırçanın dönme hareketleriyle cildime güzel bir masaj da hediye etmiş oluyorum.Temizliğin ardından uyguladığım nemlendirici tenime çok güzel nüfüz ediyor.Ve bingo! Sabah kalktığımda aynadaki beni seviyorum! Cilt bakımı nasıl yapılır adım adım anlattığım yazıma şuradan ulaşabilirsiniz.

2.Makyaj Öncesi Nemlendirme; Cildinizi makyajdan önce mutlaka ve mutlaka nemlendirmelisiniz. Gece bakımından sonra sabah kalktıktan sonra cildiniz tüm toksinlerini atmış oluyor.Yüzünüzü yıkadıktan sonra bu sefer gündüz bakımına uygun kreminizle cildinizi nemlendirmelisiniz.Göz altlarınıza da aynı özeni göstererek tabi!


Kusursuz Ten Makyajının 7 Altın Kuralı


Krem uygularken kremi parmaklarınızı arasında ısıtıp,dairesel hareketlerle uygulayın. Ve bir müddet bekleyin.( Ben yazın kendini göstermesiyle bu aşamayı 30 Spf  Solait güneş kremim ile yapıyorum. Yağlı karma cildime yeterince nem veriyor. )

3. Makyaj Bazı; Cildiniz benimki gibi kusurlu ve gözenekliyse fondöten altına biraz rütuşa ihtiyaç duyabilirsiniz.Bu aşamada gözenek küçültücülere de başvurabilirsiniz ama bol silikon destekli bu tarz ürünleri sık kullanmamak gerektiğini düşünüyorum.


Kusursuz Ten Makyajının 7 Altın Kuralı


Gözeneklerin nefes almasını engellemek uzun vadede cildinize zarar verir. Bu açıdan daha sade içerikli makyaj bazlarını tercih etmekte fayda var. Parmaklarınızın arasında ısıttığınız makyaj bazını teninize dairesel hareketlerle uygulayın.Gözeneklerin daha yoğun olduğu bölgelere (burun kenarlarına da) tampon yaparak ve yukarı doğru uygularsanız gözenekleriniz daha iyi gizlendiğini göreceksiniz! Şimdi kusursuz makyajınızı yapmaya hazırsınız!

4.Doğru Fondöten, Doğru Uygulama; Fondöten seçimi çoğumuz için büyük bir handikap. ya renk tutmuyor ya yapı! Doğru fondöteni seçmek için altın kural cildin ihtiyaçlarını iyi belirlemek ve fondöteni almadan önce boyunda bir süre test etmek! Uygun fondöteni seçtiyseniz doğru makyaja çok yaklaştınız!


Kusursuz Ten Makyajının 7 Altın Kuralı


Şimdi sıra uygulamada.Fondöten uygulamanın en kolay yolu nemli bir makyaj süngeri kullanmak. Uygun miktardaki ürünü nemli süngerinizle tampon hareketlerle uygulayın. Fondötenin cildinize oturduğunuzdan emin olana kadar uygulamayı tekrarlayın.

5.Göz Altı Kapıtıcısı; Aydınlık bir göz altı, gözlerinizin daha ön planda görünmesini sağlayacaktır. Çok koyu göz altlarına sahipseniz daha kremsi göz altı kapatıcıları seçmeniz gerekecek hatta daha farklı ilüzyonlara başvurmak zorunda kalacaksınız.


Kusursuz Ten Makyajının 7 Altın Kuralı



 Koyu halkaları olmayanlar ise likit ve orta kapatıcılıkta bir ürünle istediği sonucu alabilir. (Mesela ben sadece göz altlarım aydınlık görünsün istiyorum.) Ürünü göz altlarınıza ters üçgen şeklinde uygulayıp gene nemli makyaj süngeriyle ve tampon hareketlerle uygulamanız yeterli.Süpürerek yapılan uygulamalarda kullanılan ürünün kapatıcılığı azalmakla birlikte, çizgilere dolma riski de artmış oluyor.Şimdi daha aydınlık göz altlarınız, sizi ışıl ışıl gösterecek!

6.Pudra Sorunsalı; Herkes pudra uygulamalı mı ya da pudra tüm yüze mi uygulanmalı? Benim gibi bir çok kişi bu sorunun cevabını bir müddet aramıştır. Pudranın amacı altına uygulanan ürünü sabitlemek ve parlama yapan yerleri matlaştırmak.


Kusursuz Ten Makyajının 7 Altın Kuralı



 O zaman, eğer fondöteniniz cildinize iyi oturuyor ve gün içinde çizgilere dolmuyorsa pudra aşamasını atlamanızda bir sakınca yok. Bunun dışında diğer bir gerekçe olan matlaştımaya gelirsek, gün içinde parlama yapan bölgeleriniz nerelerse pudrayı sadece oralara uygulayın. Cildinizi daha fazla pişirmek istemezsiniz değil mi? Güzelleşelim derken erken yaşlanmaya gerek yok!

7.Doğru Ürünlerle, Doğal Kontürleme; Eğer yüzünüze boyut kazandırmanız gerekiyorsa doğru bronzer ve doğru aydınlatıcıyı doğru bölgelere uygulamalısınız. Renk seçimi önemli, çok koyu bronzerler keskin hatlar oluşturacağı için doğallıktan uzak bir görünüm verir.Teninize uygun olmayan tonlardaki aydınlatıcılar ise uygulanan bölgeye vurgu yapar evet, ama disco topu gibi görünmek hoş olmaz değil mi?


Kusursuz Ten Makyajının 7 Altın Kuralı

Çok profesyonel kontür işlemi yapmadığımı belirterek kısaca bilgilendirmem gerekirse, geri planda olmasını istediğiniz bölgelerinize bronzer uygulamalısınız.Daha ince bir burun ya da daha çökük yanaklar istiyorsanız mesela bronzer ile fazlalıkları geri plana atabilirsiniz. Aydınlatıcıyı ise daha göz önünde olmasını istediğiniz bölgelere uygulayın.Çıkık ve göz önünde elmacık kemikleri sizce de çok albenili değil mi?

Benim günlük ten makyajı aşamalarım bu kadar.Şu anda imza makyajımı doğru tekniklerle yapıyor olmanın keyfini yaşıyorum! Umarım size de biraz ışık tutmuşumdur.

Sevgiler..

3 yorum:

  1. nemlendirme baz ve aydınlatma olmazsa olmaz benim için :-))

    YanıtlaSil
  2. çok detaylı hazırlanmış bir yazı, teşekkürler. yakın zamana kadar göz altı kapatıcımı tenimden bir ton açık kullanıyordum. daha sonra girdiğim bir makyaj mağazasında çalışanın yönlendirmesiyle neredeyse aynı ton rengini aldım. hiçbir sorun yaşamadım hatta bu şekilde daha canlı gözüktü göz altım. herkese tavsiye ederim sağlıklı dursunlar diye hortlak gibi gözükmek istemeyiz.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız benim için değerli , üşenmeyin yazın :)