BU BLOGDA ARA

2 Kasım 2015 Pazartesi

Pafüm Seçmenin Püf Noktaları

Parfüm seçerken zorlananlardan mısınız? Size doğru parfümü almanıza yardımcı olabilecek bir kaç minik sır verebilirim ^^ 


Yanlış parfüm seçme konusunda master yapan biri olarak, doğru yolu hazır bulmuşken bloga not düşmek istedim. Koku bir insanın imzasıdır,temiz bir tenin en güzel süslerinden biri de parfümdür. Binlerce kokunun arasından doğru kokuyu bulmak ise ustalık ister. İşte sizi ustalaştıracak püf noktaları;

* Bütçenizi Belirleyin: Kendinize has kokunuzu bulmaya giderken mutlaka bütçenizi belirleyin. Örneğin bir parfüme 200 TL vermeyecekseniz, onları denemeyin, çünkü aralarından birini beğendiğinizde uygun fiyatlı alternatifleri değerlendirme konusunda oldukça zorlanırsınız. Kokunuzla tanışma maceranız başlamadan bitme noktasına gelir.

*Hoşlandığınız Kokuyu Belirleyin:  İkinci önemli nokta ise nasıl kokulardan hoşlandığınızı belirlemenizdir. Çiçeksi, oryantal,odunsu,baharatlı.. hangi koku tercihiznizse onlara yönelmelisiniz. Artık size yardımcı olacak satış danışmanına şu fiyat aralığında, şu tarz bir koku istiyorum demeniz yeterli. 

*Doğru Zamanı Seçin ve Temizlenin: Parfüm almaya giderken teninizin temiz olmasına özen gösterin. Mesela iş çıkışı parfüm almaya gitmeyin.Mümkünse dinlendiğiniz bir günün öğle saatlerini bu iş için ayırın.

*Mevsim Faktörünü Göz Önünde Bulundurun: Sıcak ve soğuk kokuların dağılımını etkiler. Sıcak mevsimler için fresh çiçeksi kokular uygunken, soğuk mevsimler için daha baharatlı kokular tercih edilmelidir. 

Her parfüm üç ayrı katmandan oluşur.Bunların her biri nota olarak adlandırılır. 

Parfüm notaları ne anlama gelir?

Üst nota; parfümü ilk sıktığınız anda burnunuza gelen kokudur. Parfümün içerdiği alkolün buharlaşmasıyla, çabucak dağılır, kaybolur.
Orta nota; İlk notanın dağılmasıyla, ortaya çıkan nispeten daha yavaş dağılan kokudur.
Alt nota; Parfümün ana kokusu, bu notada saklıdır. Parfümün kokusu teninizle bütünleştiğinde orta nota ile birlikte temel kokuyu oluştururlar. 

Yukarıda anlattıklarımı da göz önünde bulundururarak;
  • Her parfüm her tende farklı kokar.Arkadaşınızda beğendiğiniz kokuyu almaya odaklanarak parfüm seçmeye gitmeyin.
  • Parfümü ilk sıktığınızda duyduğunuz koku, geçici olacağı için sizi yanıltmasın.Parfümün kesin kokusu bir-iki saat sonra ortaya çıkar. Sıkar sıkmaz bu parfüm güzelmiş yanılgısına düşmeyin.Karar vermeden önce bekleyin.
  • Aynı gün içinde 3 tane parfümden fazlasını denemeyin. Birbirinden uzak üç ayrı noktaya, şişedeki kokusunu beğendiğiniz parfümü sıkın.Nereye hangi parfümü sıktığınızı da bir yere not edin. Burada bir parantez açmak istiyorum. Parfümü nabız bölgelerine sıkmanız kokunun yayılmasını kolaylaştıracaktır. Kalıcılığı da artırır. 
  • 1- 1.5 saat bekledikten sonra kokuların güzelliğine ve kalıcılığına göre notlarını verin.En sevdiğinizi seçin. Eğer kararsız kaldıysanız aynı gün daha fazla parfüm denemeyin. Algılarınız sizi yanıltabilir. Farklı bir gününüzü tekrardan bu iş için ayırabilirsiniz. 

Parfüm seçerken dikkat edilmesi gerekenler özet olarak bu şekilde. Unutmayın çok pahalı parfüm kullanmak sizi havalı yapmaz, diğerlerinden bir adım öne geçirmez. Uygun fiyatlı ve teninize çok yakışacak parfümler mutlaka vardır. Onları bulmanız yeterli. Ayrıca popüler olduğu için bir parfüme yönelmeniz doğru bir yaklaşım olmayacaktır. İnternnette gördüğünüz,bloglarda okuduğunuz, övgüyle bahsedilen parfümleri almaya karar vermeden önce mutlaka ve mutlaka deneyin.

Sevgiler..

6 yorum:

  1. eskiden çok pahalı parfümler kullanırdım hala da var ama artık o kadar takmıyorum herhangi bir markada güzel bir koku bulursam da alıyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ben de ama şuan Kenzo flower radarımda. Onu almayı planlıyorum.

      Sil
  2. Vaay :D benim gibi kısıtlı bir bütçe için harika bir yazı olmuş,teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Çok ihtiyaç duyduğum ama daha önce hiç bu kadar net ifadeler ve bilgiler içeren bir yazıya denk gelmediğimi söylemek istiyorum, sanki beynimdeki soruları size sormuşum sizde benim için kaleme almışsınız gibi çok teşekkürler elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum ne kadar iyi geldi bilemezsiniz.. Boşa yazmıyor,fayda sağlıyor olmak çok keyifli. Okuduğunuz ve bu yorumu bıraktığınız için ben teşekkür ederim.

      Sil

Yorumlarınız benim için değerli , üşenmeyin yazın :)